یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرد:

وجود 255 میلیارد تومان رسوب نقدینگی روستاییان در دفاتر ICT

يوسف پور

جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶:۰۰


عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تا به حال تعداد9 هزار و 922 دفتر ICT روستایی ایجاد شده و حدود 255 میلیارد تومان رسوب نقدینگی روستاییان در این دفاتر موجود است. <BR> <BR>

 

وایمکس نیوز - ناصر یوسف‌پور با بیان این مطلب گفت: ما به دنبال آنیم تا سرویس‌ها و خدماتی که دفاتر ICT روستایی می‌توانند به روستاییان ارایه دهند را افزایش دهیم و با وسعت بیش‌تری به مردم خدمات ارایه دهند.

وی افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و همایشی نیز در در اواخر ماه جاری در تهران برگزار می‌شود تا ظرفیت این دفاتر را به تصویر کشیده و بتوانیم دسترسی که مردم به خدمات به صورت حضوری دارند، از طریق دفاتر فراهم کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه بیش‌تر بر روی ارایه محتوا در دفاتر متمرکز هستیم بیان کرد: در این دفاتر زیرساخت‌های بانکی، پستی و امکان خرید الکترونیکی و اینترنتی فراهم شده و بسیاری از خدماتی که روستاییان برای انجام آن به شهر می‌رفتند، در آن‌ها قابل ارایه است.

وی در ادامه عنوان کرد: ‌ با تلفیق خدمات پستی و اینترنت، امکان خرید الکترونیکی فراهم می‌شود و با تلفیق امکانات مخابراتی و اینترنتی نیز فرصتی فراهم می‌شود تا بتوانیم دولت الکترونیکی را در کشور پیاده‌سازی کنیم و با توجه به این که قشر عظیمی از جمعیت کشور در روستاها هستند، این امکان با خدمات دفاتر ICT روستایی میسر می‌شود.

یوسف‌پور  گفت: مشکل ما درباره دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی تامین هزینه‌های جاری آن‌ها است که 30 درصد دفاتر به خودکفایی رسیده و 70 درصد نیز به حمایت نیاز دارند.

گفتنی است، یوسف‌پور پیش از این نیز با بیان اینکه امروزه در جهان هیچ صنعتی به اندازه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگشت سرمایه ندارد، گفته بود: صنعت مخابرات کشور سالانه حدود دو هزار میلیارد تومان را به خزانه می‌دهد تا دولت در جاهای دیگر هزینه کند و جا دارد مبالغی را نیز از جاهایی دیگر دریافت کنیم که برای زیرساخت‌های ارتباطی هزینه شود.

عضو هیات مدیره‌ شرکت مخابرات ایران گفته بود: جلوگیری از اختلال در انجام امور مدیریت‌ها، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و جلوگیری از سردرگمی ارباب ‌رجوع در دستگاه‌های مختلف، ‌گرفتن بهتر خدمات به سرعت و موارد دیگر را از جمله نتایج و اهداف ایجاد دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی است و رسیدن دفاتر به خودکفایی یا از طریق حمایت دولت بوده یا کاری که سازمان‌ها و نهادها به آن‌ها واگذار می‌کنند، انجام می‌شود.
 

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو